Kansan- ja kansallispukujen tuuletuskierroksia järjestetään kaksi, klo 13 ja klo 14:

Klo 13 teemana on kansan- ja kansallispukujen omistajien pukuihin liittyvien tarinoiden ohella kansantanssiryhmä Motoran esiintymisasuina käyttämät kansanja kansallispuvut.  Maineikas Motorahan viettää tänä vuonna 50-vuotisjuhlavuottaan ja esiintymisasuina ovat useimmiten kansan- ja kansallispuvut,  joten antakaamme foorumia Motoralle! Kierros koostuu siis Motoran tanssista ja ryhmän käyttämien pukujen esittelystä ja kierrokselle mukaan tulevien muiden tuulettajien pukujen tarinoista ja esittelyistä.

Klo 14 kierroksella on vain kansan- ja kansallispukujen tuuletusta ja pukujen esittelyä. Kansallispuvuista on kertomassa Joensuun Kalevalaisten Naisten jäsen, kansallispukuasiantuntija Eila Hakkarainen.

Ilmoittauduthan mukaan etukäteen, mielellään 30.7. mennessä,  yhdistyksen sihteerille lea.lihavainen@ok-sivis.fi tai 040 717 7018 , jotta voimme  suunnitella kokonaisuutta ja tehdä oikean määrä kahvitarjoiluvarauksia Kauppaneuvoksen kahvilasta. Ilmoittautuneille lähetetään tarkempaa ohjeistusta.

Jos tiedät muita asiasta kiinnostuneita, välitä toki tätä viestiä ja innosta mukaan. Kansan- ja kansallispukujen tuuletukset ovat kaikille avoimia, ja mukaan voi tulla feresi, sarafani, pitäjäpuku, muinaispuku, kansallispuku tms yllään.

Wanhan kaupungin päivässä on kaiken muun mielenkiintoisen ohella myös Joensuun Kalevalaisten Naisten esittelyteltta, jossa on mahdollisuus osallistua muun muassa  Kalevalakorun ja tuotekorin arvontaan 😊

Jos Sinulla on mahdollisuus tulla vapaaehtoiseksi auttamaan esittelyteltalla tai muissa järjestelyissä, on se oikein tervetullutta. Vapaaehtoishomma voi olla esimerkiksi: esittelyteltan ja -pöydän järjestelyä,  tuotteiden kantamista ja asettelua, arpojen myyntiä,  päivystystä ja  muuta myyntiä  teltalla,  kansan- ja kansallispukukierrosten järjestelyissä auttamista  (tilajärjestely pukujen vaihtoa varten,  pukujen esittelykuntoon auttaminen esimerkiksi silittäen, tilaan tarvittavan juomaveden ym hankkiminen). Jos voit  tulla mukaan, ilmoittauduthan etukäteen sihteerille. Yhdistyksen hallituksen väki on järjestelyissä mukana, mutta tekemisen iloa riittää muillekin 😊

Lämpimästi tervetuloa mukaan!

Ystävällisin helleterveisin,