- - kklogo08_rgb.jpg

Kalevala Koru

Kalevalaisten Naisten Liiton omistaman Kalevala Korun tarina sai alkunsa vuonna 1935 kirjailija Elsa Heporaudan kokoaman naisjoukon unelmasta edistää suomalaista kulttuuria. Kalevala-eepoksen 100-vuotisjuhla innosti kirjailija Elsa Heporautaa pohtimaan, miten kalevalaisen kulttuurin arvo parhaiten tunnustettaisiin. Vuonna 1937 hän perusti vaikuttajanaisten yhdistyksen, jonka tehtävänä oli kerätä varoja suomalaisen naisen muistomerkkiä varten.

Rahaa päätettiin kerätä myymällä jäljennöksiä Kansallismuseossa olevista muinaiskoruista. Museosta valittiin 40 mallia, joihin taiteilija Germund Paaer teki piirustukset. Ensimmäiset korut esiteltiin presidentin rouva Kaisa Kallion teekutsuilla 8.12.1937. Kalevala Koru oli syntynyt ja vaikuttajanaisten yhteisöstä muodostui yrityksen omistava Kalevalaisten Naisten Liitto ry.

- - boat_small.jpg

Kalevala Korun juuret ovat vahvasti suomalaisessa kulttuurissa. Yritys tunnetaan vahvojen tarinoiden kertojana, yhteiskunnallisena vaikuttajana sekä suomalaisen muotoilun ja kädentaidon puolestapuhujana. Kaikki korut valmistetaan Suomessa.

Tänään Kalevala Koru on yksi suurimmista eurooppalaisista koruyrityksistä, joka valmistaa korut omassa kotimaassaan. Sen tuotemerkki on suomalaisten rakastama ja arvostama. Korut perustuvat aitoihin materiaaleihin ja korkealaatuiseen suomalaiseen kultasepäntyöhön.

Lisätietoja Kalevala Korun korumalleista, taiteilijoista sekä muotoilufilosofiasta löydät yrityksen omilta verkkosivuilta tai allaolevista suoralinkeistä.

Kalevala Korun korumallisto

Kalevala Korun vanhojen korujen kuvasto