Dosentti Ildikó Lehtinen kertoo sukukansojen nykytilasta Jyväskylän pääkirjastossa 17.11. klo 18

17.11.16

Naiset kulttuuriperinnön siirtäjinä

Oma puku, oma uskonto ja oma kieli

Dosentti Ildiko Lehtinen avaa sukukansojen nykytilaa

Naiset kulttuuriperinnön siirtäjinä

Jyväskylän pääkirjastossa 17.11. klo 18

Kalevalaisten Naisten Liiton puheenjohtaja, dosentti Ildiko Lehtinen luennoi sukukansojen nykytilasta Jyväskylän pääkirjaston Minnansalissa torstaina 17.11. klo 18. Luennon otsikkona on Oma puku, oma uskonto ja oma kieli. Naiset kulttuuriperinnön siirtäjinä. Esimerkkinä Siperian hantit.

Ennen ja jälkeen Ildiko Lehtisen luennon kuullaan musiikkia Unkarista ja Virosta. Rita Varosen johtama Jyväskylän Naislaulajat ja Kyllike Vaatmannin johtama Aallon Laulajat loihtivat sukukansojen säveliä ilmoille. Tilaisuuden ovat järjestäneet yhteistyössä Jyväskylän Kalevalaisten Naiset ja Jyväskylän kaupunginkirjaston/maakuntakirjasto. Varapuheenjohtaja Marja Luhtanen tuo Jyväskylän Kalevalaisten Naisten tervehdyksen.

Tilaisuuteen on avoin kaikille ja sinne on vapaa pääsy. Välitä viestiä ystävillesi ja yhteistyökumppaneille. Ildiko Lehtinen on yksi alan parhaista asiantuntijoista ja innostava luennoitsija. Kuorolaulu taas pidentää ikää, joten tervetuloa!

Yhteyshenkilö: pj. Annamari Maukonen: annamari.maukonen(at)humak.fi