Kalevalanmaa -balettiesitys

18.11.17

Suomen kansallisoopperan balettispektaakkeli juhlii 100-vuotiasta Suomea

Olemme varanneet kalevalaisille naisille 100 lippua Kalevalanmaa-esitykseen lauantaina 18.11.2017 klo 19

Kalevalanmaa

Kenneth Greven uusi teos ylittää taidemuotojen rajoja ja haastaa löytämään sisun uudelleen.

Kansallisoopperan ja -baletin yhteinen Suomi 100 -juhlavuoden suursatsaus on järkälemäinen teos Suomen historiasta – ja tulevaisuudesta.

Tarina ammentaa häpeilemättä tämän maan historian ja kulttuurin merkkipaaluista ja yhdistää rohkeasti eri taidemuotoja keskenään. Lopputuloksena on leikkisä, hullu ja koskettava teos, joka voi syntyä vain ulkopuolisen silmin. Tanskalaisen Greven vuodesta 2008 alkanut kausi Suomessa päättyy vuonna 2018. Kalevalanmaa on yhtä aikaa kiitosvirsi, ylistyslaulu ja tukkapölly Suomen kansalle.

Tarinan ikonisissa hetkissä soivat suomalaiset musiikkimuistot yli genrerajojen. Musiikin koostaa Tuomas Kantelinen, joka säveltää mukaan myös aivan uutta. Näyttämölle nousevat harmonikkataiteilija Kimmo Pohjonen ja kansanmusiikkiyhtye Värttinä. Mukana on myös Kansallisoopperan kuoro ja suuri orkesteri.

Esitykset johtaa Nick Davies, tuttu Oopperan kummituksen kapellimestarina, lavastuksen, valaistuksen ja projisoinnit suunnittelee Mikki Kunttu ja puvut Erika Turunen.

Lippujen varaus toimistolta: toimisto(at)kalevalaistennaistenliitto.fi

HUOM! Varaukset 5.2.2017 mennessä!

Hinnat: Perusliput B 96 € ja C 88 € / eläkeläiset B 86 € ja C 78 €

KNL:n tilinro: FI90 2142 1800 0097 33.