Kalevalainen juhlavuosi avattiin Folklandialla!

Kanteletar 175, Kalevala 180 ja kalevalaiset naiset 80 vuotta. Tervetuloa Kalevalan päivänä 28.2. Finlandia-talolle juhlakonserttiimme. Liput Tiketistä!

Juhlistamme suomalaista kulttuuria, kalevalamittaista runoutta ja rikasta kertomusperinnettämme organisoimalla Kantelettaren ja Kalevalan juhlavuoden tärkeimmät valtakunnalliset tapahtumat vuonna 2015. Juhlavuosi avattiin iloisissa tunnelmissa Folklandia-risteilyllä. Uusien jäsenten kesken arvotun Välke-juhlakorun voitti Maija Hartikainen, Kuopio. Onnittelut!

Nuorten kansanmuusikoiden Roihu Etelä-Karjalasta valloitti yleisön. Kuvat Timo Hukkanen.

Kalevalaisten naisten juhlassa esiintyivät Set'akat eli Sari Kaasinen, Mari Kaasinen ja Karoliina Kantelinen.

Puheenjohtaja Sari Kaasinen julisti upean kulttuurivuoden avatuksi!

Toiminnanjohtaja Sirpa Huttunen ja Helkaliiton edustaja Kaisa Räsänen iloitsivat 30 liittyneestä uudesta jäsestä.

Trio Rintapuhkurit esiintyi puolilta öin pianobaarissa. Kolmen kuvitteellisen sukulaisen yhtye esitti schlagereita ja ikivihrreitä.

Juhlavuoden suojelija on tasavallan presidentin puoliso Jenni Haukio. Kultaseppä Saija Saarela on suunnitellut juhlavuoden kalevalakorun Välke-riipuksen. Päätapahtuma on Kalevalan päivän konsertti Finlandia-talolla.

Juhlavuoden yhteistyössä ovat mukana Helkanuorten liitto, Kalevalaseura-säätiö, Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, Sibelius-Akatemian kansanmusiikin aineryhmä, Seurasaarisäätiö ja Talonpoikaiskulttuurisäätiö.

Tulosta koko juhlavuoden kalenteri tästä.

Ilmoita oma Kantelettaren ja Kalevalan juhlavuoden tapahtumasi Liiton toimistolle!
Kokoamme valtakunnallisen tapahtumakalenterin verkkoon.
Lisäksi paljon muuta.
Ohjelmamuutokset mahdollisia.

Tehdään yhdessä iloinen juhlavuosi!

Juhlavuoden tunnusta klikkaamalla voit ladata sen omalle koneellesi.

*****************************************************

Vanha Kalevala ilmestyi vuonna 1835 ja Kanteletar 1840. Kalevalaisten naisten toiminta alkoi vuonna 1935.

ma 12. tammikuuta 2015 12.07.00