Kuva: Nina Backman

Kalevala-värityskirja henkii suomalaista mystiikkaa

Voit tukea toimintaamme hankkimalla Kalevala-värityskirjan, jonka upeat kalevalaiset kuvat ovat peräisin Kestikartanon kattomaalauksista. Rentoudu ja saavuta flow-tila Kalevalan sankareiden parissa. Värittämisen lomassa voit tutustua Kalevalan säkeisiin, joita on koottu erikielisinä kirjaan osoitukseksi Kalevalan kansainvälisestäkin suosiosta. Kalevalan säkeistä kuvastuu ihmiselämän koko kirjo sekä muinainen ja tarunomainen elämänmeno.

Kestikartano (1946-1967) oli kalevalaista aikaa henkivä, hirsiseinäinen ravintola keskellä modernia Helsinkiä. Kestikartanon sisustus oli tuon ajan sisustussuunnittelijoiden parhaimmistoa. Ravintolan kattona oli kalevalaisin tähtisymbolein maalattu taivas, joka oli koristemaalari Gustaf Adolf Jyskyn käsialaa.
Värityskirja sopii kaikenikäisille.

Tilaa värityskirja: leena.asp-rinne(at)kalevalaistennaistenliitto.fi
Hinta: 8 € + postikulut

Onnitteluaddressi - onnittele kalevalaisittain