Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Louhen paja lauantaina 28.1.2023 Helsingissä

28.1.2023

Louhen paja on koulutus- ja verkostoitumistilaisuus Kalevalaisten Naisten Liiton jäsenyhdistyksille.

Lämpimästi tervetuloa Kalevalaisten Naisten Liiton järjestökoulutukseen, joka on tarkoitettu kaikille paikallisen yhdistystoiminnan kehittäjille, kuten esimerkiksi hallituksen jäsenille. Tule kuulemaan ajankohtaiset vinkit yhdistystoimintaan, verkostoitumaan kalevalaisten naisten kanssa ja nauttimaan ravintola Sture 4:n erinomaisesta brunssista. Oheisohjelmana on Sabrina ja Saarten tyttäret -laulukollektiivin Ainon tarina -konserttiin. Liiton toimistolla on avoimet ovet klo 15-18. Voit tulla toimistolle heti Louhen pajan tai konsertin jälkeen.

Kulttuuritalon kokoustilat, Sturenkatu 4, Helsinki

Louhen pajan ohjelma

Klo 10 Lausuntaa, Virvojen runoesitys ”Nyt on tullut aika toinen”, Helsingin Kalevalaiset Naiset

klo 10.10 Ajankohtaista jäsenyhdistysten tueksi, mm. viestintä ja sosiaalisen median käyttö, toiminnanjohtaja Sirpa Huttunen ja yhteisösuunnittelija Tytti Lehtovaara
klo 10.45 Kalevala Korun Pidetty-konseptista kertoo Ville Jokela

klo 11–12 Brunssi ja arpojen myynti

klo 12–14 Alustuksia ja pienryhmäkeskusteluita

Kalevalan luontoyhteys ja yhteisöllisyys – Mikä on kalevalaisten naisten rooli Euroopan kulttuuriperintötunnus Kalevalalle -haussa? Pauliina Latvala-Harvilahti ja Tarja Kupiainen

Kenen kulttuuriperintöä? Kulttuurisesta omimisesta, Helena Ruotsala

Kalevalaisten naisten imago, Aila Nieminen ohjaa pienryhmäkeskustelun

Arpajaiset

Hinta 20 euroa (sis. Louhen pajan ohjelma ja Sture 4:n brunssi)

Louhen pajassa pidetään arpajaiset. Pääpalkintona kaunis keraaminen rasia/uurna, jota voi käyttää korujen säilytykseen. Rasian on suunnitellut Jenna Lee Shenyer osana Maalöydöstä koruksi -hanketta. Yhden arpalipun hinta on 10 euroa. Voit ostaa arpalipun Siirto-sovelluksen avulla (Nordean, Osuuspankin, S-Pankin ja Ålandsbankenin -asiakkaat) tai käteisellä. Varaathan tasarahan 10 euroa mukaan. Voit tutustua rasioihin täällä https://www.kalevalaistennaistenliitto.fi/…/uurnat…/

Ainon tarina

Vielä mahtuu nauttimaan musiikista Ainon tarinan mukana!

klo 15–16.30 Sabrina ja Saarten tyttäret: yhdessä sävelletty Ainon tarina – meidän tarinamme -konserttiVapaan taiteen tila, Vilhonvuorenkuja 15

Ainon tarina on laulukollektiivi Sabrina ja Saarten tytärten säveltämä, täysin uudenlainen konserttielämys. Teos pohjautuu Kalevalasta tuttuun kertomukseen nuoresta naisesta elämän suurimpien päätösten ja vaativimpien paineiden keskellä. Yhtye on säveltänyt teoksen musiikin yhdessä, taiteellisen johtajansa Sabrina Ljungbergin luotsaamana. Konsertissa on väliaika.

Lisätietoa konsertista: www.saartentyttaret.com/ainontarina

Vapaan taiteen tila sijaitsee Katri Valan Puiston väestönsuojassa, Helsingin Sörnäisissä, osoitetta Vilhonvuorenkuja 16 vastapäätä.

Ainon tarina -konsertissa on vielä tilaa. Voit ilmoittautua konserttiin sähköpostitse. Lähetä mailia yhteisösuunnittelija Tytille osoitteeseen tytti.lehtovaara(at)kalevalaistennaistenliitto.fi .

Hinta 20 euroa / henkilö

Avoimet ovet

klo 15–18 Avoimet ovet Kalevalaisten Naisten Liitossa
Neljäs linja 24
Louhen pajan tai konsertin jälkeen olet lämpimästi tervetullut toimistollemme!
Mai Niemi, Finnish Fairytale esittelee NeuleKalevala-mallistoaan.

Pientä tarjoilua

Ilmoittautuminen

Täytä Louhen pajan ilmoittautumislomake 19.1.2023 mennessä.

Ilmoittaudu Louhen pajaan klikkaamalla tästä.

Ilmoittautumisen jälkeen saat laskut sähköpostiisi.

Koulutus toteutetaan Opintokeskus Siviksen tuella.

Tiedot

Päivämäärä: