Puurojuhla järjestetään 18 eri paikkakunnalla, Liiton yhdistysten vapaaehtoisten voimin.

Joulu on monelle vuoden pääjuhla, joka kokoaa perheen ja ystävät yhteen. Monelle se on valitettavasti hetki, jolloin tuntee itsensä kaikkein yksinäisimmäksi. Tänä vuonna Kalevala Koru haluaa tarjota joulumieltä järjestämällä 80-vuotisjuhlavuotensa kunniaksi jouluisen puurohetken. Idean ajatuksena on tukea paikallisia yksinäisiä ihmisiä; vanhuksia, perheettömiä ja kaikkia yksinäisiksi itseään tuntevia jouluisen puuron, glögin ja ohjelmallisen hetken äärellä. Tilaisuudet järjestetään yhteistyössä Kalevalaisten Naisten Liiton yhdistysten kanssa joulukuussa 2017 heidän omilla paikkakunnillaan.

Kalevala Korulle joulukuu on juhlavuoden tärkein kuukausi, koska 8.12. tulee kuluneeksi tasan 80 vuotta ensimmäisten korujen esittelystä. Korunvalmistuksen ohella myös hyväntekeväisyys on ollut iso osa yrityksen ja Kalevalaisten Naisten Liiton toimintaa kaikki vuosikymmenet.

Kuva Maritta Päivinen, Hämeenlinnan seudun Kalevalaisten Naisten pikkujouluista Inkalan kartanossa.