Haluatko mukaan kehittämään järjestötyötä elävän kulttuuriperinnön parissa? Sykkiikö sydämesi vaikuttavalle viestinnälle? Kalevalaisten Naisten Liitto hakee järjestöviestinnän ja yhteisöjen kehittämisen osaajaa yhteisömme kehittämisprojektiin. Pyrimme vetovoimaisimmaksi perinnejärjestöksi.

Kalevalaisten Naisten Liiton tehtävä on suomalaisen kulttuurin, kielen ja perinteen välittäminen kaikille, taustasta riippumatta, nyt ja tulevaisuudessa. Meillä on 50 erilaista paikallisyhdistystä, joista neljä on Ruotsissa. Kulttuuriperintöä arvostavia kalevalaisia naisia on jo yli 2 500. Kulttuuriperinnön voimauttava naiskuva on silta, jota pitkin siirrämme perinteitä sukupolvelta toiselle ja laajemmin koko yhteiskuntaan. Juuremme ovat perinteessä samalla kun oksat kurkottavat tulevaisuuteen.

Haemme järjestöviestinnän osaajaa kalevalaisten naisten kehittämisprojektiin. Projektin tavoitteena on kalevalaisten naisten toiminnan tunnettuuden lisääminen sekä yhteisömme kasvattaminen. Projekti on määräaikainen 12 kk (1.1.–31.12.2023) ja jatkuu rahoituksen varmistuessa myös toisen vuoden. Suunnittelija osallistuu Kalevalaisten Naisten Liiton sisällöntuotantoon, viestinnän suunnitteluun ja toteuttamiseen sekä jäsenhankinnan kehittämiseen.

Tarjoamme sinulle monipuolisen työn viestinnän ja järjestötoiminnan parissa. Meillä pääset aidosti vaikuttamaan arvokkaan kulttuuriperinnön säilymiseen sekä sen mahdollistamiseen. Meillä sinua odottaa osaava ja tulevaisuuteen katsova naisten verkosto. Panostamme yhteiseen tekemiseen ja yhdessä oppimiseen.

Työssä menestyminen edellyttää
• soveltuvaa korkeakoulututkintoa
• kokemusta yhteisöjen kehittämisestä
• mediaviestinnän taitoja sekä
• järjestö- ja vaikuttamisviestinnän osaamista
• sosiaalisen median ja verkkoviestinnän hallintaa
• tarkkuutta, suunnitelmallisuutta ja erinomaisia yhteistyötaitoja
• erinomaista suomen kielen, hyvää englannin ja ruotsin kielen taitoa

Arvostamme tehtävässä
• kokemusta järjestötoiminnasta ja kulttuuriperinnön tuntemista
• itsenäistä työotetta ja ongelmanratkaisuhalukkuutta
• innostavaa ja mukaansatempaavaa vuorovaikutusta jäsenyhdistystemme kanssa
• eduksi luetaan kulttuurien tutkimuksen opinnot

Tehtävä on määräaikainen 12 kk, rahoituksen järjestyessä myös toinen vuosi. Tarjoamme sinulle mielenkiintoisen ja merkityksellisen työn järjestökentän näköalapaikalla, kulttuuriperintöalan verkoston, hyvän työyhteisön sekä laajan yhteistyöverkoston. Suunnittelija työskentelee tiiviissä yhteistyössä toiminnanjohtajan, hallituksen ja jäsenyhdistysten kanssa Helsingin Kalliossa sijaitsevassa toimistossa. Työhön kuuluu myös toimiston arkeen liittyviä tehtäviä. Toivomme, että satunnaisesti voit edustaa Liittoa virka-ajan ulkopuolella.

Työaika on Valtion työ- ja virkaehtosopimuksen mukainen. Kuukausipalkka on 2 900 euroa ja lisäksi lounasetu.

Lähetä vapaamuotoinen yhden sivun mittainen hakemus ja CV osoitteeseen toimisto(at)kalevalaistennaistenliitto.fi 1.11.2022 mennessä. Tehtävä alkaa sopimuksen mukaan tai 1.1.2023.

Kysymyksiin vastailee toiminnanjohtaja Sirpa Huttunen puh. 050 520 1314 keskiviikkoisin klo 9–17.